Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Parempi omatunto, mistä niitä saa?

archie gone lebanon

Reissuelämää ja vähän muutaki!

maanantai 14. joulukuuta 2009

Parempi omatunto, mistä niitä saa?

Sen jälkeen, ku laskin mun lentomatkailun tuottamat hiilidioksidipäästöt, oon yrittäny miettiä miten voisin jatkaa reisbailua niin, että se ei kuormittais ilmastoa. Tietenkään en varmaan lähivuosina tuu saavuttamaan samanlaisia lukuja lentojen kanssa mitä tänä vuonna, mutta se ei tarkota sitä että jos reissaan vähemmän, voin reissata hyvällä omallatunnolla.

Yks mun kaveri sano, että se on päättänyt tehdä ainoastaan yhen reissun (meno-paluu lentämällä siis) vuodessa. Voin sanoa heti kättelyssä, että meikä ei siihen pystyis. Se mitä voin tehä, on lopettaa lentämisen suomen sisällä, vaikka junailuun meneeki ainaki seitsenkertainen aika.

Mondo julkaisi vastikään vastuullisen matkailijan oppaan, jossa lehden toimituspäälliköt Kati Kelola ja Heidi Kalmari valaisevat vastuullisen matkailun saloja.

Ainoastaan sen takia, että mulla olis mahdollisuus hankkia itselleni parempi omatunto matkailun suhteen, aion lukea tän kirjan. Kunhan saan vaan aikaiseksi.

Tunnisteet:

1 kommenttia:

14. joulukuuta 2009 klo 10.57 , Blogger Karim kirjoitti...

Perhanan nainen. Sen siitä saa ku matkustelee ilman mua.

 

Lähetä kommentti

Antaa tulla!

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu