Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Tallinnan kuulumisia

archie gone lebanon

Reissuelämää ja vähän muutaki!

perjantai 23. huhtikuuta 2010

Tallinnan kuulumisia

Terveisiä Tallinnasta! Täällä makaan hotellin kattokerroshuoneistossa sohvalla kylpytakki päällä ja katon telkkaria kylvyn jälkeen. Aika rankkaa tää harjoittelu. :D Ei vaan, takana on rankka päivä kävelyä, ja aamulla vielä kaiken lisäksi vesisateessa, joten kai tää on ihan ansaittua.


Tallinna on aivan ihana kaupunki, ja niin aliarvostettu! Tää on siis mun eka kerta täällä, ja oon nyt ekan päivän jälkeen niin mielissään! Ihmiset on tosi ystävällisiä, ruoka on hyvää ja halpaa ja sitä on paljon, ihania kahviloita on enemmän ku missään ja kaikki sujuu jotenki tosi helposti! Ja kaiken lisäksi kaikki on tosi nättiä! Ei lähelläkään sitä millainen mielikuva mulle on tullu tästä suomalaisten viinarallin kohdekaupunkina. No ok ehkä tossa sataman lähellä oli meleko karun näköstä menoa.
Nui mielissään oon ollu! Se ehkä johtuu osaksi kans siitä, että kokoajan on ollu vatsa täynnä. Jutun vuoksi joudun käymään ihan hullun monessa kahvilassa ja ravintolassa, ja edullisten hintojen ja herkullisen näkösten sapuskojen vuoksi sitä on melkein aivan pakko nautiskella vähän pöydän antimia. Tänään on menny aika monta kakkupalaa ja meleko paljon muutakin, mutta ei se mitään, kohta taas makaroonikuurille!

Tää kahvila/ravintola oli ehkä tän päivän paras (ja viimeinen), näättä myös mun ihanat hampaanjäljet. En paljastele nyt sen enempää noita paikkoja missä oon käyny, mutta voitte lukea sitte kesän mondosta, että mihin kantsii mennä. Oon kauheen ylpee itestäni ku oon onnistunu löytämään ihan huippuja paikkoja täältä ihan vaan netin kautta, varsinki ko en oo koskaan tänne jalallakaan astunu. Suosittelen siis kovasti mun suosituslistaa! :)


Tossa on samalla auki uutiset ja tää kieli on niin hauskan kuulosta! Hävetti tänään ihan hulluna ko kävin kaupassa ja koitin puhua englanniksi niinko muutenki täällä, ja sitte olin kassalla ja sanoin karimille jotain suomeksi, Kassalla oli sitte vähä nuorempi mimmi, suunnilleen mun ikänen, ja sitte ehkä joku neli-viiskymppinen myös. Sanoin karimille jotain suomeksi, ja sitte ne puhu mulle sen loppuajan suomea. Alko hävettää ihan sairaan paljo, ko mää en osaa viroksi etes kiitosta sanoa, ja tuun tänne turisteileen, ja sit mulle puhutaan suomea täällä. Tuli melekosen juntti-inkafiilis.

Nyt pitäs vielä kattoa huomisen aikataulu ja kaikki et miten pääsee sinne minne pitää mennä. Ei kyllä millään jaksais mutta ei auta, töissähän täällä ollaan.

Tunnisteet: ,

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Antaa tulla!

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu