Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Urpo-Inka

archie gone lebanon

Reissuelämää ja vähän muutaki!

keskiviikko 2. kesäkuuta 2010

Urpo-Inka

Mun on pitäny kertoa tää juttu jo monesti mutta aina on unohtunu, nyt muistin!

Pääsiäisenä ku oltiin Tanskassa kaikki kaupat oli luonnollisesti kiinni. Löydettiin kuitenki yks ruokakauppa, jonka ovet eivät olleet lukossa. Karim oli päättäny, että meikä saa sillä matkalla hoitaa kaiken maksamiseen liittyvän, olivathan Forexilta haetut kruunut mun lopsassa. No mikäs siinä, kyllähän sitä nyt maksaa osaa missä tahansa.

No, ei kai siinä ja hommiin. Kassaneiti sanoi summan, ja minä lätkäsin sille setelin kouraan ja ihmettelin, että jostain kuuluu nyt kilinää, mutta neitonen ei kyllä tuntunut ojentavan mulle yhtään vaihtorahoja. Hetken siinä pällisteltyäni (taakse alkoi muodstua jo mukavasti jonoa) kilinä alkoi uudestaan, ja huomasin sen lähteen: meikän puolella kassakonetta oli muovikouru, johon ilmeisesti vaihtorahat tiputettiin. Nappasin kourallisen kolikoita ja lähin käveleen, kunnes mun takana jonossa ollut mies alko huuteleen mulle aivan raivona. En tajunnu sen tanskasta yllättäen sanaakaan, mutta sen verran eleet ja äänenpaino kerto, että se ei ollu aivan mielissään.
Suhteellisen peloissani tuossa vaiheessa sain jonkulaisen piipityksen aikaan, joka oli hyvin lyhyt. "Sorry?" Keskustelukumppanini huokas hyvin syvään, ja alkoi sitten hitaasti englannilla selittää, että olin vienyt hänen rahansa. Mulla ei ollu minkäänlaista käsitystä siitä, miten paljon mun olis pitäny saada vaihtorahaa, joten otin lompakosta kaikki kolikot, näytin sitä kekoa sille ja sieltä se poimi sitten itelleen mieleiset kolikot. Kipitin täysillä kaupasta ulos ja olin varma, että se ukko käytti tilaisuutta hyväkseen ja vei multa, köyhältä opiskelijalta, ainaki euron.
Mukavaa oli myös se, että se kyseinen kauppa oli ainoa paikka mitä me löydettiin, josta sai ostettua pyhien aikaa ruokaa. Seuraavana päivänä ku eväät loppu syötiinki sitten ulkona..

Strogetin Libanonilainen

Tunnisteet:

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Antaa tulla!

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu