Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Palasia Mariborista

archie gone lebanon

Reissuelämää ja vähän muutaki!

perjantai 31. toukokuuta 2013

Palasia Mariborista


Tänään koitti viimein se päivä, kun pääsin esittelemään reissukenkiäni Mariborille. Aamulla tihkutti vettä edelleen, mutta mulla ei ollu suunnitelmissa viettää koko aikaani tässä kaupungissa hotellihuoneessa vällyjen välissä. Lisäksi oltiin sovittu treffit Panun avustuksella tapaamani mariborilaisen misun kanssa, että hän toimisi mulle oppaana tämän päivän. Ja tehokas päivä olikin, sillä kierreltiin aika hyvin paitsi Mariborin pienessä keskustassa, myös vähän sen ulkopuolella ja puistoissa.

Kaupunki oli yllättävän pieni, sillä vaikka se on Slovenian toiseksi suurin kaupunki, tuli mullakin vähän semmonen olo, että nyt tässä ollaan aika pienessä kyläpahasessa. Mutta se oli vaan sympaattista, samoin kuin seuralaiseni slaavilainen k.

Vettä ei satanu läheskään yhtä tiuhasti kuin eilen, ja välillä sontsan sai laittaa hetkeksi syrjään kokonaan, joten koin olevani aika onnekas. Keskusta oli nähty aika nopeasti, ja niin lähettiin käymään kaupungin puistossa, joka oli aivan valtava! Ei nyt tietenkään mikään Hyde Parkin kokoinen, mutta melko messevä kuitenkin.






Huomenna taas raiteet paukkuu, kun hyppään aamulla junaan ja riennän armaaseen Wieniin. Oon tilannu sinne aurinkoa, sillä tuo mun sontsa on jo sen verran heikossa kunnossa, että ei taida enää kauaa kestää. Hullua että oon jo kohta mun viimeisessä kohteessa!

Ps. Onnea huomenna valmistuvalle Veeralle, harmittaa ku en pääse pileisiin. :(

Tunnisteet:

0 kommenttia:

Lähetä kommentti

Antaa tulla!

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu