Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Lissää Lontoota

archie gone lebanon

Reissuelämää ja vähän muutaki!

torstai 9. kesäkuuta 2011

Lissää Lontoota

Koska Lontoosta ei voi koskaan saada tarpeekseen (vai voiko?), ei siitä voi myöskään koskaan kirjoittaa liikaa. Ja sen vuoksihan tämä blogikin on olemassa, että meikäläinen vois fiilistellä Lontoota (ja ehkä vähän muitaki paikkoja).

Helatorstaiaamuna startattiin Karimin kanssa meijän reissu. Päätettiin tehä tää matka superminibudjetilla, sillä ens viikosta alkaen rahaa tosissaan tarviii. Ryanairin lennot oli suht halavat, kaikkine maksuineen maksoi siis satasen meiltä kahdelta. Ongelma tuli siinä vaiheessa, kun mietittiin, millä ihmeellä päästään mahdollisimman edullisesti Tampereelle. Ratkaisu löytyi Kajaani-junasta, josta oon aikaisemminkin kirjoitellut. Halapaa ko saippua, ja mikä parasta, vähän ehkä huijattiin VR:ää. Ei oo sen voittanutta.

Yövyttiin siskon luona Tampereella ja aamulla suunnattiin nokka kohti Pirkkalan lentokenttää ja Ryanairin konetta. Kaikki meni tosi hyvin, en voi muuta ko ihailla sitä Ryanairin tehokkuutta. Siihen hintaan just hyvä. Oslossa pikainen vaihto ja Lontooseen.

Lontoossa oli heti alakuun aivan makija ilima! Aurinko paistoi ja lämmintäkin riitti, mistä oltiin tosi mielissään varsinki ku vielä siinä vaiheessa meille ei ollut valjennut, että Suomessa oli vielä paremmat kelit. No, mitä mittään. Kierreltiin mutkan kautta (tietenkin) hostellille, heitettiin sinne kamat ja painuttiin suorinta tietä kiertelemään. Tai no, koska nälkä oli suunnaton mentiin aivan ensimmäiseksi Oxford Streetin Sainsbury'siin hakemaan piknikkievästä, ja mitä olis Lontoon-reissu ilman puistopäikkäreitä, joten Karim otti rennon asennon heti vatsan täytyttyä ja alkoi koisimaan. Ei sillä että sitä iloa olis kestäny pitkään, sillä meikä vaati jo päästä moikkaamaan Beniä.

Ilta meni mukavasti perusnähtävyyksiä kierrellessä. Lontoossa on meikästä niin upeaa Beni ja Trafalgar, oli ne sitten miten turistipaikkoja tahansa. Samoin tuo Buckingham Palace Gardens on meleko suloinen pelikaaneineen ja jättimäisine puineen. Valitettavasti pelikaanin sijaan kuvassa näkyy meikäläinen.

Kun perusnähtävyyksiä oli vilikastu, piti loppureissu kierrellä muualla. Kävästiin Camdenissa syömässä superpahaa ja ylihinnoiteltua intialaista, British libraryssa lataamassa Karimin puhelimeen Lontoon kartta (sama jättää oma kotia) ja King's Crossilla etsimässä Harry Potterista tuttua laituria (ei löydetty!).  Kierrettiin paljon paikkoja, mitä en ollu  koskaan nähny ja nyt alkoin taas paremmin tajuta, miten sairaan iso kaupunki Lontoo oikeastaan on.

Siistejä juttuja löyty muun muassa Camdenin pohjoispuolelta, Sohosta ja Covent Gardenin alueelta. Erityisesti ihastuin noihin kaikkiin värikkäisiin taloihin mitä oli ympäriinstä ja mahtaviin kyltteihin, mitä eri kahvilat ja putiikit oli nostanu oviensa yläpuolelle. Ennen matkaa tsekkasin viis paikkaa ympäri kaupunkia missä pitää käydä, ja hain ne semmosista paikoista, missä en oo käyny ja mikään niistä ei saanut sijaita turistialueilla. Kaikki paikat löytyy täältä. Tuo oli ehkä maailman paras idea, sillä sen avulla löysin uusia ja sairaan siistejä juttuja. :)

Mipa tuli sunnuntaina Brightonista moikkaamaan meitä, mikä oli aivan super juttu. Kierreltiin vähän markkinoilla alkuiltapäivästä mutta sitten alkoi sataa, ja se oli pyllystä. Sateessa kävelyn jälkeen mentiin kuivattelemaan pubiin, missä yritettiin odotella sateen lakkaamista. No ei lakannu! Sama sade kesti aina seuraavan päivän iltaan saakka, joten se siitä. Mipa lähti sateen masentamana Brightoniin ja me painuttiin leffaan katsomaan Hangover 2 (ha ha ha!!) ja sen jälkeen juostiin aivan älyttömässä rankkasateessa se parin kilsan matka hostellille.

Vikana kokonaisena päivänä käytiin moikkaamassa Beniä vielä uudelleen, ajeltiin metrolla ympäri kaupunkia ja mentiin illaksi Brightoniin. Sielläkin satoi, mutta oli silti kivaa.

Tunnisteet:

15. kesäkuuta 2011 klo 0.22 , Blogger the fabulous life of terhi kirjoitti...

aahahahaha ei hitto näyttää ihan siltä ku ben ois kaatumassa sun niskaan :D mahtava otos!

25. heinäkuuta 2011 klo 23.27 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

hei kun olet näköjään kokenut konkari tuolla Lontoon kulmilla voisitko vinkata hyvän ja halvan hotellin/hostellin sieltä? Minkä paikan olet kokenut hyväksi?

26. heinäkuuta 2011 klo 7.14 , Blogger Inka kirjoitti...

Anonyymi: Halapaa ja hyvää majoitusta en oo Lontoosta vielä löytäny, mutta se hostelli misä viimeksi oltiin oli hyvä eli Pride of Paddington. Dormihuone arkena £25 ja viikonloppuna £35 joten halapa se ei oo kylläkään.

Halapa taas on Dover Castle Hostel and Bar, dormi £14-£18/yö mutta se ei ollu aivan sieltä puhtaimmasta päästä..

26. heinäkuuta 2011 klo 15.34 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

ouukei kiitos neuvosta :)