Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Vuosi maailmalla

archie gone lebanon

Reissuelämää ja vähän muutaki!

keskiviikko 21. joulukuuta 2011

Vuosi maailmalla

Joulukuun loppupuolella on aina kiva mietiskellä vähän mennyttä vuotta ja niitä valintoja, joita tulikaan tehtyä. Aattelin käyä teijän kans läpi mun kuluneen vuoden matkailuvalinnat. Luvassa on viissattaa kuvaa, joten tsemppiä niille jotka pysyy mukana loppuun saakka!

Helmikuussa oli vuoden ensimmäinen matka, ja sitä odotettiin kovasti! Monen kuukauden reissutauon jälkeen oli mahtavaa napata Maukka kainaloon ja painella Tampereen ja Helsingin kautta kohti Mipaa ja Brightonia. Ja täytyy myöntää että tuli siinä kans Lontoossa piipahdettua.

Reissussa oltiin harvinaisen hehkeinä!
Hehkeys jatkui läpi sateen!
Maaliskuussa meitä ihastutti hiihtoloma, jolloin pakattiin käsimatkatavarat ja suunnattiin Riian kautta Libanoniin. Vaikka siellä oli myös talavi, meitä lämmitti ihan mukavasti se 15-20 asteen lämpö mikä siellä (ulkosalla) odotti.
Riika ja pannareita, nams!
Libanonissa minä hummailin Lean kanssa..
Ja Karim Zakin kanssa.
Libanonin reissusta ei menny kauaa, kun mut lähetettiin työmatkalle Puolaan. Kiertelin siellä kaikenmaailman huudeja mutta yöt pysyin Gdanskissa, joten sanotaan nyt että olin Gdanskissa.

Gdanskin upeita värikkäitä ja koristeltuja julkisivuja
Laivalla takas, vuorokausi ylhäisessä yksinäisyydessä
Seuraavaksi pääsin reissun päälle vasta kesäkuussa, kun varattiin melko ex tempore lentoliput Lontooseen. Kipaistiin sinne, oltiin vajaa viikko Karimin kanssa, käytiin moikkaamassa Mipaa, juostiin vesisateessa ja käytiin katsomassa Hangover 2. Oli ihan mahtava viikko!

Karim esitteli taisteluarpiaan Karjalanpiirakat 1 - Karim 0
Mipa edusti tosi nättinä Brightonissa, minä, krhm, edustin.
Paluumatkalla saatiin niinkin ihana mahdollisuus, kuin viettää yö Norjassa lentokentällä. Kipaistiin toki Ryggen lähellä sijaitsevassa pikkukaupungissa Mossissa kuluttamassa vähän aikaa. Nämä kuvat kertokoot sen viihdykeasteesta:

Karim alako hakkaan päätä seinää sen jälkeen, ku oltiin kierrelty puoli tuntia typötyhjää kaupunkia
Meikä ei ehtiny ko piti keskittyä poseeraamaan!
No kyseisenä kuukautena oli sitten edessä se pari vuotta suunniteltu, paljon puhuttu ja fiilistelty ameriikan road trip. Koitin valkata semmosia kuvia mitä en oo täällä vielä esitelly.. Toivottavasti onnistuin!

New York:
Eka aamu ja B&H:sta shopattu valmistujaislahjaputki muovikassissa Madison Square Parkissa
Tämä on meidän reissun todellisuus: yks posettaa kameralle, toinen potkii ja kuvaa samalla ja muut on cooleja
 Philadelphia:
Pojat oli enemmän ko mielissään juoksureissusta Rockyn jalanjäljillä
Washington:
Washington monumentilla Juho oli cool ja meikä esitti että en kulukenu sen kans samassa porukassa...
Illan päälle reissun eka kolikkopesulakokemus! Kaikki vaatteet paitsi yllä oleva upea kokonaisuus oli koneessa.
 Cocoa Beach:
Cocoa Beach tarjosi reissun ensimmäisen ja ehkä myös parhaan meriuintikokemuksen, ja tietty tyylikkäitä poseerauksia!
 Miami Beach:
Ismo ja Janne reenaili 35 asteen helteessä, Juho tiiraili jos rannalla olis näkyny peipsuja
 Key West:
Matkalla snorkkelireissulle, se selittää nuo hymyt kun ei tajunnu miten häjäsä oonkaan siellä vedessä..
 New Orleans:
Iski sitte pikkuinen vesisade. Karimia ei haitannu ko oli käsikranaatti ja rikkinäinen umbrelaa
Nolan parhaita burgereita odottamassa ravintolassa, jonka ilmastointi todellakin toimi! Kaipailin toppatakkia..
 Texas:
Tämä kuva ei selittelyjä kaipaa.
Pihiviä Teksasissa! Paitsi pojilla on jossaki ihme kuorrutteessa nuo ja Ismolla kaiken lisäksi kanaa!
 Arizona:
Kaverit hävis kekkuloimaan makeisiin maisemiin!
Noniin sitä kunnon pihiviä, paikkana Flagstaff joka osoittautuikin tosi kivaksi paikkakunnaksi!
 Grand Canyon:
Ismon seura alako tympiin nii uhkailtiin että jos se ei oo kunnolla nii ei auteta sitä pois tuolta.
Mutta sitten me hellyttiin!
 Hoover Dam:
En oo vieläkään päässy yli siitä, miten uskomaton taidennäyte tuo kuuluisa pato olikaan!
 Las Vegas:
Minä ja mun bitchit Vegasin Flamingon poolilla. Rusketusta odotellessa..

Los Angeles:
Iloisia turisteja Hollywood-kyltin alla
 Yosemite:
Juho ihmettelee puunhalaajia Yosemiten kansallispuistossa
 San Francisco:
Mielissään tukka auki San Franciscossa, missä ei todellakaan tarvinnu hikoilla!
 New York:
Väsähtäneet reissaajat Central Parkissa keräämässä voimia reissun viimeisille päiville
Road Tripin jälkeen viihdyttiin Suomessa tasan kaksi viikkoa, kunnes elokuu koitti ja meillä oli liput koko kuukaudeksi Beirutiin. Reitti kulki taas tutun Riian kautta, missä viihdyttiin useampi tunti.

Riiassa otettiin ilo irti puhtaista kaduista ja asetettiin takamuksemme niille!
Beirutissa päästiin heti reissun ekana päivänä nauttimaan rantaelämästä, ja ilo oli ylimmillään!
Haha Karim oli myös melko mielissään, vai mitä sanotte tuosta ilmeestä? :D
Miss Kankku kattomassa telkkaria Ramadanin aikaan. Note to self: ens kerralla pidemmät shortsit.
 Jossain vaiheessa kyllästyttiin Beirutiin ja lähettiin viikoksi Istanbuliin syömään Kebabia!

Karim haukkaamassa maailman parasta kebabia! Etittiin Dürümzadea varmaan kaks tuntia mutta oli sen arvoista!
Inka 5 vuotta nautti myös kebabista ja tiukan jakauksen vuoksi poltti tuona päivänä päänahkansa.
 Jossain vaiheessa elokuun loppupuoli sitten saapui ja konkoiltiin takaisin kotiin. Ei kuitenkaan ehditty nauttia Oulun syksystä kovin pitkään, sillä reilun viikon kuluttua kotiinpalusta meillä oli varattuna lennot Espanjaan, missä osallistuttiin yhteen melko suureen ja merkittävään Taekwon-Do-tapahtumaan.

Otettiin Karimista Bond-kuva Benidormin rannalla, missä oli tuona sunnuntaiaamuna meidän lisäksi vain eläkeläisiä
Meikän Bondtyttökuvat epäonnistui niin surkeasti, että niitä ei ole. Mutta kyllä minäkin nautin tuosta rannan lämmöstä!
 Espanjan-reissun jälkeen sain olla kotona ruhtinaallisesti, sillä reilun viikon kuluttua olin taas menossa. Tällä kertaa kyseessä oli työmatka joka myöhemmin osoittautui vuoden viimeiseksi reissuksi (jo syyskuussa). Hilipasin siis itteni Saksaan!

I was there! Todistusmateriaalia hotellihuoneen peilin kautta kuvattuna!
Käytiin viinitarhalla juuri sadonkorjuuaikaan, ja samalla toteutui haave päästä kekkuloimaan viinirypäleiden joukossa.
Luumupiirakkaa ja kermavaahtoa, kuulemma jotain erittäin tyypillistä saksalaista
Huhhuh siinä oli mun tämän vuoden reissut. Yhteensä siis yheksän reissua (huh!) joista kaks oli kuukauden mittaisia. Uusissa maissa tuli vierailuja ainoastaan kolme: Latvia, Norja ja Turkki.

En oo uskaltanu laskia vielä paljo tuli päästöjä noista lennoista mutta se täytynee totuuden nimissä myös tsekata. Voi sitten vähän vertailla viime vuoteen. Ja reissusaldosta vähän vertailua: viime vuonna tein kaheksan reissua joista yksi oli kuukauden mittainen.

Mites teidän reissuvuosi, montako reissua tuli tehtyä?

Kaikki kuvat ei oo mun ottamia, osa on Miian, Marjon, Karimin, Ismon, Juhon, Jannen ja Janin käsialaa.

Tunnisteet:

21. joulukuuta 2011 klo 13.30 , Anonymous Anonyymi kirjoitti...

Ei voi sanoa muuta, ku että oot kyllä kova tyttö reissaamaan!

Itellä ei oo tältä vuojelta kun viikon yhistettu Unkari/Slovakia -reissu ja nyt tämä Thaimaan vajaa 4 kk. Ja sitä edelliseltä vuodelta pyöreä 0 reissua.

Joten hatun nostot sulle! Paitsi tietysti niitten päästöjen osalta. :)

21. joulukuuta 2011 klo 18.15 , Blogger Inka kirjoitti...

No mutta THAIMAA NELJÄ KUUKAUTTA, not bad at all!

Tuo sun tyyli onkin paljon ympäristöystävällisempi, että mennään kerralla kauas ja ollaan siellä kunnolla! En uskalla ees aatella niitä mun päästölukemia, mutta täytynee selevittää.

Nauti!! Meikä seuraa sun blogia silimä kovana (ja huonot vitsit takataskusa kommenttiboksia varten).