Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Joulu-Oulu

archie gone lebanon

Reissuelämää ja vähän muutaki!

tiistai 11. joulukuuta 2012

Joulu-Oulu


Olin varmaan viimeinen oululainen joka näki nuo Rotuaarin uudet valot, sillä näin ne pimeässä ekaa kertaa vasta eilen illalla! Oon toki nähny vilaukselta valoisassa ja hämärässä, mutta eilen vasta ihan kunnolla. Illalla puoli yhdeksältä oli Rotuaari jo ihan typötyhjä, perus Oulumeininkiä.




Valot on mun mielestä tosi kivat, vaikka toki näyttääkin päivänvalossa melko urpolta. Taidan olla vähemmistössä sen mielipiteen kanssa, että nuo paperiset tiernatähdet on tosi symppiksiä ja oon hirveen iloinen, että niitä ei oo poistettu katukuvasta kokonaan, ainakaan vielä.

Täytyy muuten sanoa, että en oo täysin vakuuttunut siitä jäljestä, mitä x100 saa pimeässä aikaan. Ehkä mun pitää mennä reenailemaan Nykkiin ja kuvata Manhattanin pilvenpiirtäjiä pimeällä, ehkä sitten sen perusteella voin lyödä mielipiteeni lukkoon.

Tunnisteet: ,

7 kommenttia:

11. joulukuuta 2012 klo 12.56 , Blogger Ulla kirjoitti...

On kyllä tuo Oulun katukuva mun mielestä kehittynyt kovasti (etenkin tuo ekan kuvan maisema on hieno!). Mää en tykkää noista tähdistä, mut hyvä et joku tykkää niistäki :)

Btw, mun kamera on niin surkea ja se reissu ja joulu(!) lähestyy. Osaisitko suositella mitään kameraa, joka ois kohtuu hintainen ja helposti kannettava mutta hyvä?

 
11. joulukuuta 2012 klo 12.57 , Blogger Ulla kirjoitti...

Niin ja sitä vielä että tämä oli kiva postaus taas :)

 
11. joulukuuta 2012 klo 13.46 , Blogger Inka kirjoitti...

Kiitti Ulla! Ihana ko nää jaksat kommentoida. :)

Mää en ihan hullun perillä oo noista kameratrendeistä ku yritän saada kaikki omastani irti (ja samalla myös aktiivisesti vältellä uusien kamerahimotusten syntymistä), mutta oon kuullu tosi paljon hyvää noista Olympuksen minijärkkäreistä. Niistä on aika monta versiota ja saa maksaa aika paljon mut mitä nopsaan katoin verkkokaupasta (ja samalla saatoin alkaa kuolata jotain uusia kameroita, eiiih!), niin se eka versio eli E-PL3 oli 14-42 millin linssillä (eli ihan käyttökelponen mun mielestä) melko hyvässä tarjouksessa, 399e. Omia kokemuksia ei ole, mutta sen perusteella mitä oon kuullu niin sanoisin että ihan toimiva peli. Se linssi toki vie jonkun verran tilaa...

Jos taas haluat superpienen ja ei oo pakko olla järkkäritekniikkaa niin Canonin Powershotit on mun mielestä ihan hyviä, saa jollain 300 eurolla. Meillä on panasonicin lumix -pokkari ja se on ihan ok, en oo ite oppinu vielä kahen vuoden jälkeen käyttämään sitä, ja mun kokemuksella sillä saa valossa hyviä kuvia mutta pimeässä aika huonoja. Jos osais käyttää manuaaliasetuksia niin sitte varmaan sais ihan hyviä mutta en oo jaksanu perehtyä.

Toivottavasti näistä vinkeistä on jotain hyötyä! Jos meet kauppaan kokeilemaan kameroita niin kannattaa koittaa luoda mahdollisimman pimeät olosuhteet tunkemalla kamera vaikka takin alle (ei lainkaan epäilyttävää :D), niin näkee sitten millaista se laatu todellisuudessa on.

Ja iik! En malta odottaa sun reissupostauksia!!!

 
11. joulukuuta 2012 klo 20.28 , Blogger aNNiKa kirjoitti...

Noi tähdet on tosi söpöjä! :)

 
11. joulukuuta 2012 klo 21.05 , Blogger Inka kirjoitti...

Jes! Hyvä Annika, aivan täydellinen mielipide! :)

 
12. joulukuuta 2012 klo 19.49 , Blogger Ulla kirjoitti...

Hahah :D

 
13. joulukuuta 2012 klo 15.14 , Blogger Ulla kirjoitti...

Jee, kiitoksia vinkeistä. Ja määkään en malta oottaa meidän reissu(postauksi)a! :DD

 

Lähetä kommentti

Antaa tulla!

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu