Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Reissuvalmistelut etenee

archie gone lebanon

Reissuelämää ja vähän muutaki!

torstai 10. tammikuuta 2013

Reissuvalmistelut etenee

New Yorkin ensimmäisen pätkän majoitus on nimittäin nyt varattu! Oltiin tylsiä ja mentiin samaan kuin viimeksikin reissun ekalla pätkällä, nimittäin aivan Times Squaren kulmilla sijaitsevaan Hotel Carteriin. Viimeksi kun varattiin, oltiin aivan ihmeissämme että mites se nyt näin halvalla irtoaa, mutta nyt ei oltu enää. Lähinnä sen vuoksi, että viimeksi jaettiin huone kolmestaan, kun nyt otettiin mahdollisesti pienemmän reissuporukan vuoksi Karimin kanssa huone kaksistaan.

Carter on melko vanha hotelli, ja sen huomaa. Kokolattiamatot on pölyisiä enkä halua tietää miten niiden alla kuhisee, sängyt hivenen epämukavia (mutta lakanat puhtaita!), telkkari edelliseltä vuosituhannelta ja suihku, no jos totta puhutaan niin melko kauhea.

Meikälle ei oo niin nuukaa istua vaikka ikivanhalla kokolattiamatolla, varsinkaan silloin kun laukku pitää saada kiinni!

Tursitit tuijotteli tätä typerä virne naamalla, sillä näitä ei juuri Suomessa näy

Telsua piti tietty kattoa aina aamusin, kateltiin yleensä aina kulman takana kuvattavaa Good Morning Americaa!

Pojat valamiina lähtöön, Juholla kerranki vaatteet päällä

Joku siinä tunnelmassa kuitenkin viehättää, kun päätettiin tuonne palata. Ja sanottakoon vielä, että pojat vähän nyrpisteli nokkaa tuolle hotellille, kun niiden suihkun katto sattu olemaan täynnä hometta, mutta minä sanon että oma vika kun eivät valittaneet (ei sillä että olisko siitä sitten ollut mitään hyötyä, mene ja tiedä). Meillä oli aivan homeeton suihku, joten oltiin tyytyväisiä.

Ja oon myös sitä mieltä että eipä tuolla majoituksella niin oo väliä, sillä siellähän käydään ainoastaan nukkumassa, erityisesti kun kyseessä on New York. Ei taideta tälläkään kertaa tulla hengaamaan pitkiä aikoja hotellihuoneessa, joten kai se on ihan sama missä sitä nukkuu, tai ainakin melkein ihan sama.

Toiselle Nykin pätkälle ei olla varattu vielä majoituksia, mutta ollaan suunniteltu majoittuvamme Brooklynin puolella hostellissa, jotta tulee sitäkin sitten nähtyä tälläkin porukalla. Eli ekassa pätkässä pitäs hengailla Manhattanilla niin paljon, että kuun lopussa sinne ei enää tarvitse vääntäytyä.

Ja ostettiin myös muuten hetki sitten Jenkkien sisäiset lennot, eli nyt on kaikki mitä pitää ostaa etukäteen ostettu ja maksettu. Päädyttiin lopulta pulittamaan vähän enemmän, sillä valittiin lentoyhtiöksi (taas sama kuin viimeksi, miten tylsää!) JetBlue, jolla lennetään Las Vegasista takas New Yorkiin Juhon syntymäpäivänä. Se oli muutaman euron kalliimpi kuin kilpailijansa, mutta vaikka kyseessä on halpalentoyhtiö, sisältyy hintaan ruumalaukku 22,75kg!) ja free snacks. Jos totta puhutaan, niin mulle olis riittäny pelkkä free snacks.. :P

Enää pitää varata hostellit ja motellit, sitten on varaukset aika lailla siinä! Näihin etukäteisostoihin, eli kolmiin lentoihin (Oulu-Helsinki-Oulu, Helsinki-New York-Helsinki ja Las Vegas - New York) sekä Nykin ja Vegasin hotellimajoituksiin paloi rahaa noin tuhat euroa naamaa kohden. Säästötili näyttää siis siltä että jotain täytettä sinne pitäis vielä saada ennen reissua.

Ps. Sori noiden neljän viimeisen kuvan huonosta laadusta, ne on otettu pokkarin ekana käyttöpäivänä joten ei vielä ollu säädöt hallussa.

Tunnisteet: , , ,

10. tammikuuta 2013 klo 12.41 , Blogger Linda / lindaserafia.com kirjoitti...

Näitä postauksia on niin ihana lukea, kun tietää että samoille seuduille itsekin menossa, hippasen myöhemmin vain :D Oon samaa mieltä tosta NYCin hotellista, että sen ei tarvi olla mikään fiini. Kunhan sängyt on puhtaat ja suihkussa lorisee vesi :D Tuolla kun tosiaan ollaan vaan se kole yötä, niin on aikalailla ihan sama mihin sitä päänsä painaa unelle, kun päivät tulee kuitenkin oltua pois hotellilta. Meidän hotelli/hostelli on yllättäväm hyvin arvostettu Tripadvisorissa ja Hodlassakin keskiarvo 8.5 1715 arvostelemana, että ei se ihan surkee voi olla :) Miltä sivustoilta muuten etsitte majoituksia?

Me varattiin eilen Miamiin uus hotelli, kun edellisen hintaan ei kuulunut verot. Onneksi oli ilmainen peruutus! Nyt löydettiinkin sattumalta yks tosi kiva huoneistohotelli 200e budjettia edullisemmin, jota oltiin aiemmin katsottu yli 200e kalliimmalla hinnalla :D Jee kaikki siis varattuna täällä! :D

10. tammikuuta 2013 klo 14.55 , Blogger Inka kirjoitti...

Joo voi olla aika tuskaa lukea sitten syyskuussa niitä sun reissupostauksia ku on ite just tullu reissusta ja kaikki on ohi!

Kuulostaa aika hyvältä tuo teidän nykin majapaikka kun on noin hyvät arvostelut saanu, me tiedetään että tuo on just ja just välttävä niin ei tuu ainakaan odoteltua liikoja. :D Tää tais löytyä sillon viime kerralla ihan hotels.comista, ja sitä kautta varattiin taas. Trivagon kautta löydettiin paras diili Vegasin majoitukseen. Hostellit katotaan sitten hostelworldin sivuilta ja motellit taidetaan varata suoraan motelliketjujen (Motel6 ja Super8) sivuilta, ellei sitten bongata jotain yksityisiä Grandma Daisys Inn -tyylisiä pikkumotelleja. :)

Onneksi tuo ilmainen peruutus on olemassa! Mekin varattiin Vegasiin Mirage ensin ja huomattiin vasta sitten että siihen tulee vielä joku pari sataa dollaria päälle ja peruttiin sitten saman tien ja varattiin sitten se MGM. Tuo on kyllä mahtava että voi monta sataa euroa säästää kun vaan kikkailee vähän noiden majoitusten kanssa.

Meillä on tosiaan vielä vähän varaamatta, mutta ihan hyvä ettei oteta kaikkia kerralla niin jää monelle päivälle aina vähän fiilisteltävää. :D Millä yhtiöllä muuten lennätte sen jenkkien sisäisen lennon?

10. tammikuuta 2013 klo 15.56 , Blogger Linda / lindaserafia.com kirjoitti...

Meillä tais kaks sisäistä olla AA:lla ja yks Deltalla! Tosta teiän JetBluesta on oo koskaa kuullukkaa, eikä mikää firma tarjonnu sen lentoja... En tiiä oisko ollu sillä halvempaa!

10. tammikuuta 2013 klo 16.40 , Blogger Inka kirjoitti...

Meki mietittiin pitkään Deltan lentoja, mutta lopulta nuo JetBluen lentoajat sopi meille paremmin ja meillä oli siitä hyvä kokemus, joten valittiin se vaikka olikin muutaman dollarin kalliimpi. Eli ei varmaan oo Deltaa tai AA:ta halvempi, jos ei tullu noissa lentohakukoneissa vastaan. Ei kyllä millään malttais odottaa vielä yli puolta vuotta!

16. tammikuuta 2013 klo 0.05 , Blogger Herra Sulhanen kirjoitti...

Itse asiassa sillä on aika paljon väliä nykyään missä nukkuu, koska lutikat ovat palanneet ihmisten riesaksi. :( Minulle kelpaa likainen, pölyinen ja ränsistynytkin huone vaikka muutamalla torakalla – kunhan ei lutikoita ole. Kerran olen niiden vuoksi vaihtanut hotellia, ja kiitos ei, ei ikinä enää bedbugseja. Siksi aina reissussa tarkastankin ensitöikseni huoneen ja etenkin sängyn tarkasti. Se 15–20 minuuttia on pieni menetys siitä, että saa tietää nukkuvansa vyöhykkeellä "verenimijöistä vapaa". :)

New Yorkhan on ikävä kyllä pahamaineinen noiden ikävien pikku verenimijöiden suhteen. Kannattaa siis oikeasti tsekata sänky ja sängyn ympäristö heti ensitöikseen huoneessa, vaikka pölyä ja likaa olisi kuinka.

16. tammikuuta 2013 klo 8.19 , Blogger Inka kirjoitti...

No se hyvä puoli tuossa ainakin on, että siellä ei viime kerralla ainakaan ollut lutikoita, joten toivotaan että myös tällä kertaa vierailu on lutikkavapaa! Mulla ei oo ollu tapana kyylätä lakanoita, mutta poikaystävä harrastaa sitä munkin edestä, joten homma on kyllä hoidossa. :D

Ja ei oo tosiaan vielä koskaan sattunu omalle kohdalle, sen vuoksi mun suhtautuminen on vähän tämmöstä. Mutta katotaan miten käy, kun ekan kerran vietän yöni bedbugsien kanssa...

16. tammikuuta 2013 klo 17.46 , Blogger Herra Sulhanen kirjoitti...

Mahtavaa!! Olen niin iloinen, että sulla on poikaystävä, joka tarkastaa sängyt! Ei siis tarvitse pelätä täällä "kotikatsomassa" puolestanne; yö lutikoiden kanssa on hyvin epätodennäköinen skenaario, mikäli huolehtii tuosta sängyn tsekkauksesta.

17. tammikuuta 2013 klo 0.49 , Blogger Inka kirjoitti...

:D Olipa hyvä kommentti, voit siis huokaista helpotuksesta!

Ps. Saavuin hetki sitten helsinkiläiseen hotelliin, ja ihan vaan näiden sun kommenttien (ja ehkä myös osaksi armaani toiminnan) ansiosta tsekkasin sängyn. Ihan vaan että siitä tulis tapa, katsotaan!