Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

archie gone lebanon

archie gone lebanon

Reissuelämää ja vähän muutaki!

sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Melekoset messut ja sitte miitattiin kans!

Matkamessut oli ja meni. Meikämimmi pyyhälsi tosiaan keskiviikkona armaaseen pääkaupunkiimme ja nyt viimein sunnuntai-iltapäivänä tulin takaisin Ouluun. Hieman ennen messujen loppua siksi, että mulla oli vielä treenit tämän sunnuntain kunniaksi vedettävänä enkä millään voinut jättää niitä kenenkään muun harteille, sillä olin viime viikolla huitelemassa eksoottisessa Espoossa enkä treenejä vetämässä.

Messut oli mainiot. Opin hurjasti uutta, tapasin hirvittävän määrän uusia ihmisiä, sain todella paljon uusia matkustusideoita ja tietysti melko mieleenpainuvan messukokemuksen.

Tärkein ensin eli Kaisaniemen Cumulus -hotellin aamiainen! Kyllä kelepas, vaikkei ihan Radissonin tasoinen ollutkaan.
Perjantaina puolenpäivän maissa kun ammattipäivien jälkeen ovet avautuivat kaikelle kansalle, oli sisäänkäynnissä hivenen tungosta.
Ei Helsingin -reissua ilman treffejä Päivin kanssa! Pitkän messu päivän jälkeen hymy ei hyytynyt, mutta samaa ei voi sanoa kameran tarkennuksesta..

Hengasin hurjan paljon Rantapallon mahtavassa bloggers' loungessa, missä oli myös haalarimerkkejä tarjolla
Tänään messulla oli lapsille suunnattu päivä, mikä alkoi aivan mahtavilla lapsosten tanssiesityksillä. :D
Kävin myös vähän tsuumailemassa jenkkiständejä tulevaa reissua silmälläpitäen. Jopa Virgin Atlanticilla oli oma ständinsä!

Ulla oli töissä tänään Suomi-Amerikka Yhdistysten Liiton ständillä ja kävi moikkaamassa mua tuon upean upean laukkunsa kanssa! 
Suurin yllätys oli Oulun ständillä, sillä siellä oli esillä Yli-Iiläinen kivikauden kylä Kierikki!  Rantapallon kaverilavalla kuunneltiin pikavuororeportteria.
Bloggaajat poseeras bloggers' loungen eessä! Meitsin lisäksi Marinella, Mirkki ja Panu!
Ja aika ihanien maisemien keskellä lennettiin takas Ouluun!
Matkamessuilla tapasin ensimmäistä kertaa koko kolmivuotisen blogiurani aikana muita bloggaajia (toki oon tavannu esimerkiksi Ullan ja Laurankin, mutta en ketään semmoista, jotka tiedän vain blogien kautta), ja oli melko mahtavaa päästä höpöttelemään blogijuttuja jonkun kanssa, joka samaistui ja tiesti mistä puhutaan.

Voitaiskin alkaa järjestää vähän suuremman luokan reissublogimiittiä, vai mitä sanotte? :)

Tunnisteet: ,

perjantai 18. tammikuuta 2013

Eka messupäivä takana, huh!


Tää mun loppuviikko on kyllä yhtä messuhulinaa. Lähin tänään aamulla puoli kasilta kohti messukeskusta ja kotiuduin vajaa tunti sitten, kun annoin viimein periksi ja lähdin eilisen lennon väsyttämänä talsimaan kohti hotellia kesken jatkojen. Messupäivä oli hurjan jännä: hirveästi uusia tuttavuuksia ja yllättävän paljon vanhoja, jo tuttuja naamoja. Ja tämä oli vasta alkua!

Parasta oli tietenkin ilmakitaransoiton maailmanmestarin Nordic Thunderin esitys aivan matkamessujen avajaisten aluksi, ja luonnollisesti myös kaikkien aikojen ensimmäinen blogimiitti, mihin osallistuin. Tosin tämä blogimiitti piti sisällään meikäläisen lisäksi ainoastaan Pingviinimatkojen Millan, mutta siinä olikin kerrakseen kun pääsi viimein lörpöttelemään! Ja huomatkaa, oltiin laitettu näköjään joukkueunivormut! :D Kuvahan ei nyt laadultaan ole mitään parasta mahdollista, mutta se on ainoa mikä mulla on ja todistaa taas että ei se x100 ihan kaikkeen pysty..

Kolme päivää vielä edessä, hurjaa! Tulkaa tuonne bloggers' loungeen moikkaamaan, siellä ollaan!

Tunnisteet:

torstai 17. tammikuuta 2013

Oulu pitää tiukasti kiinni omistaan...

...sillä mulla oli melko suuria vaikeuksia päästä tänään Helsinkiin. Lennon olis pitäny lähteä 19:10, mutta olikin ensin kaks tuntia myöhässä. Sitten toiset kaks tuntia. Lopulta lähettiin liikkeelle joskus iltayhdentoista maissa, mitä ennen istuskeltiin koneessa vajaat puolisen tuntia (tai meikämimmi makasi, kun oli penkkirivi tyhjä). En joutunu onneksi odotteleen itekseni, sillä matkamessuille oli menossa muitakin, muun muassa Susanna meidän koulusta! Odotusaika meni siivillä ja Airpro sponssasi meille vielä sapuskatkin, tosin Susanna sai santsin, sillä sen lennon piti lähteä jo kolmen maissa mutta lähtikin vasta puoli kymmeneltä, ja tuolla odotusajalla sai sitten sapuskaa 25 euron edestä!


No, onneksi mulla oli uus lelu aka Lumia 820 mitä totuttelin käyttämään lentokentällä odotellessani. Ilo loppui lyhyeen samalla kun akku loppui, mutta toistaiseksi oon hyvin tyytyväinen valintaani. Vielä kun mahtuis taskuun! Tätä ennen mulla ei oo ollu kännykkää mikä on yhteydessä internetiin, joten tässä avautui aivan uus maailma!

Mutta nyt hotellin pehmoisten lakanoiden väliin ja hotelliaamiaisen kautta sitten huomenna (tai no, tänään) matkamessuille!

Tunnisteet: ,

keskiviikko 9. tammikuuta 2013

Matkamessuille?



Ens viikolla pärähtää taas käyntiin matkamessut, kuinka moni on menossa? Minä ainaki, sillä oon siellä taas töissä! Viimeiset pari vuotta on menny vaan messuturistina kierrellessä, ja ekaa kertaa olin töissä messuilla ollessani Mondossa harjoittelussa kolme vuotta sitten. Nyt meikäläiset löytää messujen ajan Rantapallon messualueelta, tosin Pallontallaajien edustajana. Eli jos satutte messuille, tulukaahan moikkaamaan Bloogers' Loungeen 7-siipeen! Olis mahtava nähä teitä lukijoita ja muita kanssabloggaajia viimein livenäkin. :)

Ja jos ei oo omaa messulippua vielä kätösissä, niin käykäähän osallistumassa johonkin messulippuarvontaan! Niitä on meneillään ainakin Pallontallaajien facebook -sivuilla, Kaukokaipuu -blogissa ja Mondon facebook -sivuilla. Ja taatusti monessa muussakin paikassa, mutta ekana bongasin nuo.

Nähään toivottavasti matkamessuilla ens viikolla!

Tunnisteet:

sunnuntai 22. tammikuuta 2012

Melekoset messut..


Helsinki-Vantaan lentokentältä moro! Oli aikasta makija herätys tuossa 2:20 ja vajaan kolmen tunnin yöunien jälkeen oliki sitte noustava ylös. Ei väsyttäny kyllä yhtään mutta voin kertoa että paleli ja on kyllä edelleen melko kylmä. Sitä kun on näköjään tottunu nukkumaan riittävästi niin keho vetelee säästöliekillä kun ei saa tarpeeksi unta. No, pienet on onneksi murheet.

Viikonloppu meni makijasti ja oli kiva käydä pitkästä aikaa entisillä kotihuudeilla. Piipahdin perjantaina matkamessuilla, ja siellä oli meleko tyhyjää. Kävin ammattilaispäivien aikaan, eli ennen kahtatoista millon se suurin ryysis ei ollu vielä lähelläkään. Siitä syystä siellä ei oikeastaan ollu vielä mitän ohjelmaa ja rauhassa sai ainakin kierrellä. Kiersinkin messualueen varmaan pariin kertaan pysähtymättä varmaan ollenkaan, sillä en löytäny kauheesti mitään mielenkiintoista. Eli sama homma ku pari edellistä kertaa, oon tosi mielissään messuista ko ne on tulossa, hankin lipun etukäteen (tällä kertaa oli tuplavarmistus ja mulla oli kaks erilaista lippua sinne...) ja meen mielissäni paikalle, sitte poistun sieltä vähän pettyneenä koska mitään ei messuista jäänyt käteen. Kova on yritys, mutta ehkä oon vaan huono messukävijä.



Kaheltatoista olis alkanu Mondon lavalla meiningit ja siellä olis ollu tosi monta mielenkiintoista matkakirjailijaa jakamassa vinkkejään, mutta koska olin tuolla jo kymmenen maissa en millään jaksanu ootella sitä paria tuntia aivan sitä varten, varsinkaan ku mulla suurin osa mondon matkaoppaista löytyy kirjahyllystä. Mutta tulipahan käytyä messuilla!

Olin varannu mun tiukkaan aikatauluun messuja varten neljä tuntia, ja kun selevisin sieltä puolessa tunnissa oli mulla sitten yhtäkkiä aivan hulluna aikaa! Kiertelin pitkin stadia ja en keksiny oikeen mitään tekemistä, niin painelin metron kautta Herttoniemeen ja Marimekon tehtaanmyymälään. Koska mun laukku paino sata grammaa yli jo kotoa lähtiessä, kipaisin kankaita pursuilevan ostoskassin kans hertsikan postiin ja lähetin itelleni paketin, onpahan ylläreitä oottamassa ko meen kotia!

Perjantai oliki sitte nopiaa täynnä vanhoja kavereita, lasipalatsin kahviloita (kuljeskelin päästä toiseen päähän, kahvilasta kahvilaan) ja hurjaa luistelua Viikissä. Ja tietty ravintolakokin laittamaa makoisaa iltapalaa, kiitos vaan hosteille! :)


Lauantai menikin sitten melko nopeasti vaan Päivin kans hengaillessa pitkin Helsinkiä. Nyt tosiaan oottelen että pääsisin koneeseen, 40 minuutin päästä pitäis alkaa boarding. Sitte vaan villahuivi tiukalle ja unta palloon, ja toivottavasti heräilen vasta neljän tunnin päästä Barcelonassa. Katellaan sitte sieltä, mikä meininki!

Kuvituksena vähän matkamessujen fiiliksiä!

Tunnisteet: ,

tiistai 18. tammikuuta 2011

Metkaa matka-aiheista postia

Tänään oli aivan mainio postipäivä! Luukusta tipahti Kelan Eurooppalainen sairaanhoitokortti, SASin EuroBonus-kortti sekä pari kipaletta vapaalippuja matkamessuille messuoppaan kera. Yllättävin tästä satsista lienee tuo sairaanhoitokortti, sillä en ollu tilannut sitä. Ja kyllä, Kelan pitäisi lähettää se automaattisesti aina kun edellinen menee vanhaksi, mutta en silti uskonut, että se systeemi oikeasti toimii.

Tässä pitäisikin varata junat viikonlopuksi Helsinkiin. Matkamessuilla en ehdi kipaista kuin pikaisesti, mutta tarkoitus olis tsekata ainakin mondon lava ja kierrellä vähän kv-puolella. Jos ehtii, myös Turun ständin voisin käydä katsomassa. Metkaa!

Tunnisteet:

sunnuntai 24. tammikuuta 2010

Matkamessujen saldoa

Meikäläisen osalta matkamessut on nyt tältä vuodelta ohitse. Hengailin siellä torstaina, perjantaina ja eilen lauantaina. Tänään en jaksa enää mennä, eiköhän ne oo nyt jo nähty.

Torstaina oli ehdottomasti paras päivä, sillä silloin oli ammattilaispäivä ja messualueella oli mukavan väljää. Mun tehtävänä oli kierrellä kotimaan osastoilla ja kysellä että mitä uutta. Parasta se oli tietty ko siellä oli niitä Pekkarisen Erkkejä Etelä-Pohjanmaalta ja ko niiltä meni kysymään että mitä uutta niiden pikkupikkupitäjässä on, niin vastaukseksi tuli melkei puolella että "TÄH!?". Ja sitte ku kaiveltii nii uutuudeksi löytyi se ketjun hotelli, jossa on jopa keilarata. Eli ei tainnu mitään suurempia juttuideoita löytyä...

Mutta torstaina oli tosiaan huippua se, ku oli niiiiin väljää! Perjantaina, kun 12 jälkeen ovet avattiin ihmismassoille, ei siellä meinannu mahtua kulkemaan. Perjantain hengailin lähinnä Mondon kahvilassa, olin siellä muutaman tunnin ja lähin pois. Nää oli taas niitä päiviä, joilloin tuntee ittensä tosi hyödylliseksi.

Eilen ei olis tarvinnu enää mennä, mutta ku Karim oli silloin aiemmin tilannu ne ilmaisliput, niin käytiin siellä sitten ja otettiin Päiviki messiin. Kierreltiin siellä pari tuntia, Päivi katteli lisäinfoa häämatkaa varten ja me muuten vaan. Näin myös Heliä, joka oli tullu pari päivää sitte kolmen viikon reissulta Brasiliasta. Siinä ko kuunteli sen matkajuttuja nii ei voi kyllä muuta sanoa ko että kyllä sitä pitää jossai vaiheessa iteki mennä Brasiliaan. Dissailtiin myös yhessä Rooman turistimeininkejä.

Mulla oli kameraki eilen messissä, mutta jostain syystä unohin sen kokonaan, enkä ottanu lainkaan kuvia. Mutta jotta jotain kuvamateriaalia olis tarjolla, niin kuvasin mun lempparijutut mitä matskua messuilta jäi käteen. (Sitä kampetta oli erityisesti torstaina tarjolla meleko reilusti.)

Messuilla oli tarjolla aivan todella paljon turhaa kampetta, mutta kyllä sieltä jotain hyödyllistäki tarttui mukaan.

Mun lempparijutuiksi nousi ehottomasti Rokote.fi-palvelun saippualaput. Tuossa paketissa on 20 pikkuruista lappua, jotka veden kans muuttuu saippuaksi. Nää lähtee kyllä reissuille mukkaan, sillä käsidesi riittää vaan harvoin, ku kädet menee likaseksi.

Muita kivoja juttuja oli TimeOut-lehti Zagrebista, jonne tekis hulluna mieli matkustaa. Jospa jo ens kesänä! Korean ständiltä silmiin osui mainoslehti Jejun saarilta. Korean reissu ei nyt varmasti lähivuosina oo ajankohtainen, mutta Taekwon-Don harrastajana sinne on jossain vaiheessa aivan välttämätöntä matkustaa. Ja erityisesti tuonne Jejun saarelle, sillä kyseisellä saarella on merkittävä rooli lajin kehittymisen kannalta. Mukavana piristyksenä oli myös turun kulttuurikaupunki 2011 mainostarrat.

Kävin ensimmäistä kertaa messuilla, ja voin sanoa että eipä ne mulle mitään suurempia tarjonneet. Kiertelin siellä ständeillä, mutta kyllä mää mielummin etiskelen kohdemaasta tietoja netistä ja kyselen kavereilta, entäkö lähen messuilla kyseleen. Voi tietty joillekin toimia, mut mulle ei.

Matkamessut tietty aiheutti älyttömän matkakuumeen, ja oonki tsekkaillu lentoja pääsiäiseksi, myös messutarjousten joukosta. Tässä päällimmäisenä houkuttais Kööpenhamina, Lontoo ja Pariisi. Toistaseksi en oo löytäny vielä mitään hyviä tarjouksia (messutarjoukset on iha pyllystä), mut jospa tässä jotain ilmenis!

Ja eka viikko Helsingissä takana! Tällä viikolla on ollu iha sairasta reenausta, ja perjantaina olin jo sen verran puhki että kahen tunnin treenit ei menny ihan putkeen. Jätettiin suosiolla lauantain reenit välistä, ja tänään on iha oikea lepopäivä, sillä reenejä ei oo. Mutta muuten vedettiin joka ilta maanantaista perjantaihin, eikä siinä oikiastaan harjottelun lisäksi muuta ehtiny. Mutta oli hyviä treenejä! :)

Tunnisteet:

tiistai 19. tammikuuta 2010

Mondoa ja messua

Maanantai lähti käyntiin melkoisella kasalla jännitystä, sillä harjoittelun lisäksi aloitin myös treenaamisen Helsingissä. Painelin aamulla siis kympiksi Kulosaareen A-lehtien toimitukseen, ja eka päivä alkoi melko laiskasti. Etsiskelin vähän eri toimitusten yhteystietoja matkaopas-buffia varten, ja oikoluin kolme viini-lehden juttua, joista rehellisesti en tajunnut juuri mitään, joten korjausehdotuksetki jäi melko laihoiksi. Meikäläinen ei siis mikään viinin ystävä ole, koskaan kun en kahta maistelukertaa lukuun ottamatta ole viiniä juonut.

Treenitki meni sitten illalla aivan mainiosti, se on ihan sama että mikä maa ja mikä kaupunki, kunhan laji on sama niin kaikki menee hyvin. Ja porukka vaikuttaa ihan mahtavalta, ei paljo tarvinnu reunalla yksikseen seisoskella, kun heti tuli porukkaa jutteleen ja toivottaan tervetulleeksi. Me like. :)

Tänään oli onneksi harjoittelussa vähän fiksumpi päivä. Ideoin juttuja maaliskuun numeroon, siinä meni oikeastaan koko päivä. Huominen enää ja sitten alkaakin jo matkamessut! Odotan kyllä tosi innolla mimmoinen tapahtuma on kyseessä. Just tuossa bussimatkalla Karimin kans puhuttiin, että vois kattoa josko jostain sais hyvän messutarjouksen vaikka viikonloppureissulle, joka voitais kevään aikana toteuttaa. Se jää nähtäväksi!

Sain myös napata tänään mukaani Mondon uuden version Lontoo-matkaoppaasta, joka julkaistaan vasta matkamessuilla. Se tulee tarpeeseen, jos kevään aikana piipahdetaan tuossa sateisessa kaupungissa!


Kuulin myös pari päivää sitten, että kaverini Miia, jonka kanssa reissasin aika reilusti viime keväänä, pääsi harjoitteluun Brightoniin! Se taitaa osoittaa yhä enemmän siihen suuntaan, että tuossa saarivaltiossa on siis aivan pakko käydä tulevan kevään aikana, ja sitä pakkoa lisää se, että toinenki mussukka on vaihossa viereisellä saarella Irlannissa.

Jännää!

Tunnisteet: ,

keskiviikko 16. joulukuuta 2009

Matkamessut ja lentolaukku

Meille tuli tänään tosi kivaa postia. Ensin katoin että jaa, image kustannukselta kirje, siellä on varmaan mun harjoittelusopimus (jota en oo siis lähettäny vielä allekirjoitettavaksi joten se ei olis voinu edes olla se missään tapauksessa!), mutta sitte huomasinki, että kirjekuoressa komeilee Karimin nimi. En millään tajunnu että miks ihmeessä Karim sais postia imagelta...


Sitten muisin että siellähän on Karimin tilaamat liput matkamessuille! Mondo jakaa 100 kpl lippuja matkamessuille, ja hihkasin Karimille että tilaa meille liput niin päästään yhessä viikonloppuna messuileen.

Jos haluat itsellesi liput, niin lähetä osoitteesi sähköpostilla osoitteeseen mondo@imagekustannus.fi, niin sieltä tulee liput paluupostilla, jos niitä on vielä jäljellä!


En oo koskaan aikaisemmin ollu matkamessuilla, joten nyt vähän jänskättää että mimmoinen tapahtuma se on. Oon siellä ilmeisesti suorittamassa harjottelua, tai niin mulle ainaki sanottiin että sinne hommiin. Että jos ne laittaa mut Mondon ständille (mikä on varmasti aika järkevää), niin tulkaa sanoon moro!

Toinen kiva posti tuli Thaimaasta asti!


Uusimmassa Mondossa oli pikkujuttu siitä, kun ranskalainen Airlines-merkki on alkanut valmistaa ja myydä lentoyhtiöiden laukkuja. Innostuin siitä heti ja surffasin Airlinesin sivuille. Se oli kuitenki sen verran epämääräinen, että jätin tilailut sikseen.

Googlailin vähän aikaa ja löysin inretron sivut, josta sitten tilasin itelleni suloisen Hawaiian airlinesin laukun.




En oo oikiastaan koskaan aiemmin tilannu mitään ulkomailta, ja olin yllättyny miten helppoa ja nopeaa se oli. Alunperin luulin, että laukku tilataan Englannista, mutta kirje sanoi että Thailand, joten kai se on pakko uskoa. Lähetyksessä ei menny ku pari viikkoa, joten se oli kätevä!

Nyt mahtuu järkkäriki messiin, jes!

Tunnisteet: ,